6/07/2010

Tråkigt och regnigt med huvudvärk

Ingen toppendag precis.
Men ibland måste det väl vara såhär, eller hur? Mörkt, tråkigt, regnigt, deppigt.
Man kan inte skratta och le hela tiden.
Ibland måste man få gömma sig i sin bubbla och tycka livet är hårt för att sedan orka ta nya tag.

Eyla hade förresten ingen röst idag. Haha!
Lika med att jag kunde prata hela tiden utan att behöva vänta på några svar eller kommentarer från henne alls! Haha!
Men ett minus för hennes stummhet var att jag var tvungen att beställa hennes mat.
"Bara pasta till mig tack!"
Mattanten (eller vad man nu för tiden kallar dem för) la upp mat till min tallrik och vände sig sedan till Eyla.
"Vad vill du ha?"
Jag böjer mig framför Eyla och svarar: "Korvstroganoff med ris"

Lite halvkonstigt kändes det och mattanten verkade lite förvirrad ett tag. Haha!

Nu ska jag gå och plugga matte.
Puss!

1 kommentar: