6/06/2010

Frihet, lycka, fartvind och glädje,


så beskriver jag känslorna av att sitta på en häst.
Det är inte läskigt, obekvämt eller farligt i mina ögon.
Det är frihet och lycka.

En extra tryckning, en förbrådelse, ett osynligt beröm, en fast tillrättavisning:
allt detta passerar mellan oss som genom telegraftrådar.


Ja, nu är jag hemma ifrån tävlingarna och ändå är de inte färdiga än.
Min första uppgift var att ta protokollet, gå med det till sekritariatet, vänta på resultatet (poängsumman och procenten), ta resultatet på en bricka, hänga upp brickan på en resultattavla, gå ned till startlistorna och skriva resultatet bredvid den tävlande, vänta på att ekipaget rider färdigt för att sedan gå och ge resultatet till dommarvagnen för att sedan vänta på det nya protokollet.
Det här höll på i tre timmar.
Efter det var jag extremt psykiskt trött.

Men nu ska jag gå och äta!
Puss!

1 kommentar: